2014. szeptember 23., kedd

Cinkosom a felhő

Szemembe nevetnek a felhők
itt fenn, a nyolcadik emeleti panelban
láttak ők már sok mindent
mesélnek sorban
az a bodros ott a tornyok felett azt mondja,
neki semmi dolga, így ráér nézelődni
kémények közé nőni
alábukni
azt mondja,
az embereknek már nincs idejük mosolyogni
feltesznek egy teát főzni,
de nem látják a vizet átalakulni
cseppfolyósból párává szállni
nincsenek már sehol
a lelkük eltűnik
a valaholban
sehol sincsenek a mostban
nem látják a fényt a pohár felszínén
a szivárvány ívét messze elkerülik
az eget is csak szidják, ha esik
pedig minden
minden
de minden
nekik történik


így múltak el az évek
velem is
nem láttam, hogy a fény ott van
a pohár felszínén
az enyémen is
nem láttam, hogy a szivárvány
az én arcomon is megpihen
és a felszálló pára
magányos homálya
csókot nyom arcomra
szelíden
aztán jöttél te
és azóta a felhő többször is idejár,
hogy mosolyt vadásszon ajkamról
aztán átragasztja másokra is
(de legalábbis megpróbálja)
ezért ha látsz mosolygós embert az utcán,
ki mélán révedez
láss meg benne végre
láss meg engem is
mert talán az én mosolyom az,
mit egy felhő az arcára csempészett

nem kölcsönbe
örökbe


mert tudja
mindig lesz újabb és újabb
míg a kabátom alatt
a szívem érted dobban
s ez úgy tűnik, mára már
nem csak ígéret




nem csak foszló képzelgés
egy ismeretlenről
aki valahol talán létezik
ugyanazt a Napot nézi
és a Hold alatt sétálva
a százezredik lépést lépi
felém,
de erről mit sem tudva
tudja ezt a felhő, s így
cinkosom lett a mosolyban
cinkosom lett a szerelemben
és cinkosom lett a most-ban
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése